Mijn eerste 2 weken London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Fabienne Wekken - WaarBenJij.nu Mijn eerste 2 weken London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Fabienne Wekken - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 2 weken London

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

06 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi there Dutchies!

Mijn eerste 2 weken zitten erop!

Donderdag 20 februari kwam ik aan op London City Airport.
Het begon al lekker, er waseen taxi voor me besteld die me bij de aankomsthal met zo'n leuk bordje op zou wachten. Niet dus.
Bleek dat ie al weg was omdat hij een half uur op mij zou hebben gewacht... Ik kan je vertellen dat valt niet te missen met maar 1 landingsbaan en 1 aankomsthal.... Afijn. Hij kwam terug.. Goh bedankt hè. Vertelt hij me ook nog eens dat ik £10 extra Moet betalen omdat hij terug moest komen.. Na een half uur aan de lijn te hangen met zijn manager mocht het voor £5. Afzetters. Toen zette hij me af bij een stel flats, wel in de juiste straatmaar het was flat 38 en ik moest zijn op huis 38... Kwam ik ook pas later achter. Dus ik met 2 loodzware koffers naar boven lopen. Zijn daar heel toevallig 2 rasechte Engelse mannen aan het werk die aanbieden mijn koffers naar boven te tillen. Yay! Dan blijkt dat ik niet goed zit, dus sorry mannen, al dat werk voor niks. Maar dan bieden ze aan ze naar beneden te tillen en die ene loopt mee tot verderop in de straat. Zoo vriendelijk. Dus ik beef die gozer £5 voor zijn workout met koffers, kijkt ie me aan alsof hij de loterij heeft gewonnen en zegt wel 10x dankjewel, superschattig. Ik liep dat huis binnen, o mijn god. Zoo groot en mooi. 4 verdiepingen met 4 badkmers en 4 slaapkamers! Ik heb de mooiste slaapkamer. Fotos komen later sorry! Dus snel koffers uitpakken en naar het station, de familie was tot zondag op vakantie dus ik had nog een weekendje in Watford gepland bij een vriendin van vroeger. Toen ik hier in januari was, heb ik haar ook gezien en een heel leuke gozer ontmoet, Oeps! Dat was niet de bedoeling. Ik kwam daar aan, savonds lekker op date #1. Vrijdag uit eten met Die vriendin daarna wat gaan drinken, hartstikke leuk, Zaterdag ook en iets superleuks ontdekt! Breakfast Club waar ze de lekkerste ontbijtjes voor je klaarmaken, dus ook English breakfast. Jullie hadden vast al gezien dat ik dat had gegeten in mijn hotel. Ik vind het tegen verwachting in nog lekker ook! Zelfs de porridge(pap) is lekker. Zondag ging ik terug, de familie ontmoeten! Een alleenstaande nederlandse moeder met 2 half engelse kinderen van 8&9. Toen ik aan kwam hadden ze superlieve tekeningetjes voor me gemaakt. Savonds nog een wijntje gedronken met de lady en vroeg naar bed want mijn wekker ging om 6:45

Maandag 24 februari, mijn eerste werkdag! 6:45 opstaan en om 7:15 beginnen. Tot en met donderdag werd ik ingewerkt door de oude au pair. Als ik om 7:15 begin, zitten de kinderen in de keuken al klaar in hun té leuke uniformpjes. Sochtends eten ze die porridge (pap) die ik dan voor hun klaarmaak. Om 8 uur gaan we naar school lopen 30 minuten! Ik loop dus 2 uur per dag, heb geen sport school meer nodig haha. Om 9 uur Ben ik weer thuis en in principe vrij tot ik ze weer moet halen. 1 keer per week maak ik het huis schoon, daar ben ik ook 4 uur mee bezig met al die bad- en slaapkamers. En wat doe je in je vrije tijd? Juist, naar de Primark om de hoek. Rond 4 uur haal ik ze weer op uit school, maken ze hun huiswerk, smeer ik een broodje voor ze, ze krijgen warm eten op school. Geweldig. Om 6:30 in bad, 7 naar bed en om 8 doe ik het licht uit. Dinsdag was de lady laat thuis, ze werkt Vaak tot laat en dan babysit ik. Of nouja. Als de kinderen slapen lekker tv kijken of in bad, dat is pas babysitten. Donderdag en vrijdag was het meisje ziek dus was ik de hele dag thuis met haar. Voor ik het wist was het vrijdagmiddag en was het weekend! Op vrijdagmiddag halen ze wat te eten en kijken ze een film, dus ik dacht I'm in! Na de pizza en barbapapa DVD vond ik dat het tijd was om de stad te verkennen. Op google gezocht naar een pub in de buurt, Fox&Firkin it is! 15 minuten lopen door vage straatjes maar ik was er! Ik ging daar een beetje sneu alleen aan de bar zitten, er was een toffe live band. Toen begon er een random gozer tegen me te praten die ook alleen aan de bar zat. Allemaal prima. Hij stelde me voor aan een meid, superleuk. Hele avond mee gedanst en gedronken en gedaan. Hoezo engelsen zijn. Reserved. Deze niet :) hartstikke enthousiast hiero. Er waren de leukste echt engelse live bands, rappers, beat boxers. Helemaal leuk! Toen liep er een random gozer tegen me op en gooide mijn wijntje over me heen. Dus mijn reactie, goh bedankt hè, waarom hij wel 15 keer sorry zei, vond ik wel weer leuk dus aan de praat geraakt. Ik heb een super avond gehad! Zaterdag lekker uitgeslapen en in de middag weer naar Watford gegaan voor date #2. Details laat ik achterwege :) zondag weer lekker ontbeten bij de breakfast club en met de trein terug gegaan.

Maandag 3 maart. 2e Week. 1 week per maand heeft de lady een week vol meetings tot laat dus veel babysitten/chillen.
Vandaag bracht ik de kinderen voor het eerst alleen naar school, gelukkig ging alles goed, je moet aan best veel dingen denken met die kids. Ik begin aardig aan mijn totaal omgedraaide ritme te wennen. In plaats van 1 uur naar bed 9 er uit is het nu half 11 naar bed half 7 eruit. Ik ben nog fit ook als ik opsta. Er gaat een wereld voor me open.

Dinsdag 4 maart was een leuke dag hier in Engeland. Het was Pancake Day. Dus ik pannenkoeken bakken voor een heel weeshuis en er dan met zijn 3en mee volvreten! Jammie.

Woensdag 5 maart. Woensdagochtend kan ik altijd lekker uit slapen, dan brengt de lady de kids naar school. Dus ik ging er lekker pas 9 uur uit! Haha klinkt raar maar het is nu echt zo. Toen het huis schoongemaakt, geskyped met de lieve Nick en Hella <3 in de middag de kinderen uit school gehaald, ze gingen naar een musical dus ik bracht ze naar het restaurant op covent garden. Daar ontmoetten we de lady, gingen we lekker met zijn 4tjes eten. Zij naar het theater, ik even naar de Dutch pub om de hoek. Ik helemaal op verheugd. Bommetje vol met engelsen, Zelfs de barman verstaat geen nederlands... Laffe tent. Nog even over Waterloo bridge gelopen en van het practige uitzicht genoten en weer naar huis.


Vanochtend de kinderen naar school gebracht, even de stad in geweest, gechilld, dit veel te Lange blog beschreven, sorry! Volgende keer korter. En lief Soesie, nog gefeliciteerd!

Het bevalt me hier heel goed. Ik heb mijn Draai al aardig gevonden. Morgen ontmoet ik het meisje van de pub van vrijdag weer en Zaterdag date #3.

Liefjes die dit tot het einde hebben gelezen. Jullie horen snel weer van mijn avonturen, Liefs uit £ondon

  • 06 Maart 2014 - 23:54

    Frederique:

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Dikke kus

  • 07 Maart 2014 - 08:44

    Caroline:

    Fijn dat het goed gaat. Leuke ervaringen allemaal. Carry on! Liefs, mama

  • 07 Maart 2014 - 09:06

    Kelly:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin !! Nu de foto's nog :D
    X kel

  • 07 Maart 2014 - 19:47

    Oscar:

    Leuk om te horen veel plezier dit weekend, date 4? Haha geniet

  • 08 Maart 2014 - 02:20

    Linda Bertens:

    Fijn dat je je draai hebt gevonden, geniet van de leuke tijd daar! Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn jaar in Londen

Ik ga een jaar als au pair in Londen werken.

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2014

8 maanden

21 September 2014

7 maanden!

28 Juli 2014

5 maanden!

10 Juli 2014

4 maanden ( en een beetje )

20 Mei 2014

3 maanden!
Fabienne

Actief sinds 05 Maart 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 4304

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Februari 2015

Mijn jaar in Londen

Landen bezocht: